Mantorps FFs klubbvarumärke och kommunikation

Så arbetar vi med Mantorps FF:s varumärke
Mantorps FF:s varumärke står för gemenskap, glädje och utveckling – både på och utanför planen. För att värna om klubbens identitet och bygga en hållbar förening, har vi tagit fram riktlinjer för hur varumärket får användas och kommuniceras.
Riktlinjerna gäller:
-
Styrelsen, som har det övergripande ansvaret för varumärket.
-
Personer med adminbehörighet i föreningens officiella kanaler.
-
Alla medlemmar, ledare och funktionärer som representerar klubben.
Föreningens logotyp, färger och visuella uttryck är en viktig del av vår identitet. All användning ska ske med godkännande från styrelsen.
Här hittar du Mantorps FF online
Vi finns i flera officiella kanaler där vi delar klubbnyheter, matchinbjudningar, inspiration och medlemsinformation:
-
Hemsida: svenskalag.se/mantorpsff
-
Facebook: Mantorps FF
-
Instagram: @mantorpsff
-
Direktutskick: Via svenska lag – till medlemmar, spelare och föräldrar
Läs mer i vår Röda Tråd
För dig som är medlem, ledare eller funktionär finns Mantorps FF:s Röda Tråd – ett samlat dokument med riktlinjer för hur vi kommunicerar, leder och agerar i linje med klubbens värderingar. Här hittar du även mer information om logotypanvändning, bildrättigheter och vad som gäller i våra digitala kanaler.
Tipsa om nyheter!
På svenskalag.se startsida finns en "tipssida" med instruktioner för att skicka in tips eller underlag på nyheter. Så snart kansliet mottagit ett tips, så publicerar någon av klubbens redaktörer nyheten utifrån lämplig tajming och kanalernas syfte.